Profil absolwenta EWST

I. Absolwent teologii EWST nabywa solidne podstawy wiedzy z zakresu biblistyki, teologii systematycznej oraz teologii praktycznej. W procesie edukacji studentów kładzie się szczególny nacisk na: a) rozwój intelektualny, b) kształtowanie formacji duchowej oraz c) zaangażowanie praktyczne.

  1. Program nauczania EWST ma na celu odpowiednie intelektualne przygotowanie studentów do przyszłej pracy. Na pierwszy rok studiów składają się w dużej mierze przedmioty o charakterze propedeutycznym, przygotowujące studentów do dalszych, pogłębionych studiów w zakresie biblistyki, teologii ogólnej, misjologii oraz teologii pastoralnej. Następne lata studiów stanowią kontynuację i uzupełnienie podstaw oferowanych na pierwszym roku studiów. Przedmioty fakultatywne oraz proseminaria umożliwiają studentom pewną specjalizację w zakresie biblistyki, teologii, misjologii oraz duszpasterstwa.
  2. EWST kładzie duży nacisk na formację duchową studenta, rozumianą jako dojrzałość konfesyjna, emocjonalna i społeczna. W czasie studiów studenci korzystają z programu duszpasterstwa (obejmującego m.in. wspólne nabożeństwa, ekumeniczne spotkania modlitewne, spotkania w małych grupach z mentorami). Dodatkowo szereg przedmiotów oraz zadań praktycznych w trakcie studiów ma na celu profilowanie studentów w zakresie ich dojrzałości konfesyjnej, emocjonalnej i społecznej.
  3. W ramach obowiązkowej praktyki studentom zostają przydzielone określone zadania, których nadrzędnym celem jest aplikacja umiejętności zdobytych w ramach studiów teoretycznych oraz przygotowanie do przyszłej pracy na rzecz kościołów, wspólnot i organizacji chrześcijańskich w Polsce. Praktyki są integralną częścią studiów i odbywają się w ścisłej współpracy z kościołami (m.in. Kościół Chrześcijan Baptystów, Kościół Wolnych Chrześcijan, Kościół Ewangelicko-Augsburski, Kościół Zielonoświątkowy) oraz organizacjami i inicjatywami chrześcijańskimi takimi jak Chrześcijańskie Stowarzyszenie Akademickie, SLOT Art Festiwal, Ruch Nowego Życia i inne. EWST promuje szeroko pojęte zaangażowanie ekumeniczne i społeczne studentów uczelni. Dlatego też studenci i absolwenci EWST współtworzą i wspierają działania różnych akcji charytatywnych, przedsięwzięć ekumenicznych, instytucji kościelnych oraz organizacji pozarządowych zarówno na terenie kraju jak i za granicą.

II. Profil absolwenta EWST warunkuje tożsamość i misja szkoły, jak również nadrzędne cele, jakie uczelnia sobie stawia w procesie edukacji studentów. Modelowy absolwent EWST:

  1. Jest człowiekiem dojrzałym w sferze duchowej/konfesyjnej, emocjonalnej i społecznej;
  2. Jest zainteresowany szeroko rozumianą działalnością prospołeczną;
  3. Rozumie kontekst i charakter chrześcijaństwa w Polsce, jak również inne tradycje światopoglądowe współczesnego świata i potrafi z nimi nawiązać konstruktywny dialog;
  4. Pragnie służyć na rzecz rozwoju ekumenizmu w Polsce;
  5. Posiada dobre podstawy teoretyczne oraz doświadczenia praktyczne do podjęcia pracy zarówno jako duchowny lub osoba świecka. Jego kompetencje dotyczą głównie takich dziedzin jak biblistyka, teologia ogólna i duszpasterstwo;
  6. Jest dobrze przygotowany do kontynuowania studiów teologicznych na poziomie magisterium.

Wykaz prac licencjackich Ewangelikalnej Wyższej Szkoły Teologicznej

Więcej wydarzeń

Przeczytaj

Ewangelikalizm a społeczeństwo obywatelskie

Ewangelikalizm nie jest wolny od wyzwań związanych z funkcjonowaniem we współczesnym  społeczeństwie obywatelskim – pisze prof. Wojciech Szczerba. Artykuł „Evangelical Protestantism and Civil Society – An outline” został opublikowany w  książce „Reformation 500. Cultural and Social Impact of the Protestant Reformation 1517–2017”, która ukazała się w języku angielskim, nakładem wydawnictwa Uniwersytetu w Aradzie „Aurel Vlaicu”.

Biblia zrozumiała dla każdego?

W rozdziale 11. Księgi Rodzaju czytamy: „I rzekł Pan: […] zstąpmy tam i pomieszajmy ich język, aby nikt nie rozumiał języka drugiego!ˮ.

Nieśmiertelny Zeus w Nowym Testamencie?

Znacie werset z Listu Pawła do Tytusa 1,12, który cytuje słowa Epimenidesa? W Biblii Ekumenicznej ten werset brzmi tak: „Powiedział ktoś z nich, ich własny prorok: Kreteńczycy zawsze kłamcy.” Epimenides, który sam był  Kreteńczykiem, mówi o Kreteńczykach, że są kłamcami. Czy Epimenides mówi prawdę o kłamiących Kreteńczykach czy może kłamie?

czytaj więcej