Profil absolwenta EWST

I. Absolwent teologii EWST nabywa solidne podstawy wiedzy z zakresu biblistyki, teologii systematycznej oraz teologii praktycznej. W procesie edukacji studentów kładzie się szczególny nacisk na: a) rozwój intelektualny, b) kształtowanie formacji duchowej oraz c) zaangażowanie praktyczne.

  1. Program nauczania EWST ma na celu odpowiednie intelektualne przygotowanie studentów do przyszłej pracy. Na pierwszy rok studiów składają się w dużej mierze przedmioty o charakterze propedeutycznym, przygotowujące studentów do dalszych, pogłębionych studiów w zakresie biblistyki, teologii ogólnej, misjologii oraz teologii pastoralnej. Następne lata studiów stanowią kontynuację i uzupełnienie podstaw oferowanych na pierwszym roku studiów. Przedmioty fakultatywne oraz proseminaria umożliwiają studentom pewną specjalizację w zakresie biblistyki, teologii, misjologii oraz duszpasterstwa.
  2. EWST kładzie duży nacisk na formację duchową studenta, rozumianą jako dojrzałość konfesyjna, emocjonalna i społeczna. W czasie studiów studenci korzystają z programu duszpasterstwa (obejmującego m.in. wspólne nabożeństwa, ekumeniczne spotkania modlitewne, spotkania w małych grupach z mentorami). Dodatkowo szereg przedmiotów oraz zadań praktycznych w trakcie studiów ma na celu profilowanie studentów w zakresie ich dojrzałości konfesyjnej, emocjonalnej i społecznej.
  3. W ramach obowiązkowej praktyki studentom zostają przydzielone określone zadania, których nadrzędnym celem jest aplikacja umiejętności zdobytych w ramach studiów teoretycznych oraz przygotowanie do przyszłej pracy na rzecz kościołów, wspólnot i organizacji chrześcijańskich w Polsce. Praktyki są integralną częścią studiów i odbywają się w ścisłej współpracy z kościołami (m.in. Kościół Chrześcijan Baptystów, Kościół Wolnych Chrześcijan, Kościół Ewangelicko-Augsburski, Kościół Zielonoświątkowy) oraz organizacjami i inicjatywami chrześcijańskimi takimi jak Chrześcijańskie Stowarzyszenie Akademickie, SLOT Art Festiwal, Ruch Nowego Życia i inne. EWST promuje szeroko pojęte zaangażowanie ekumeniczne i społeczne studentów uczelni. Dlatego też studenci i absolwenci EWST współtworzą i wspierają działania różnych akcji charytatywnych, przedsięwzięć ekumenicznych, instytucji kościelnych oraz organizacji pozarządowych zarówno na terenie kraju jak i za granicą.

II. Profil absolwenta EWST warunkuje tożsamość i misja szkoły, jak również nadrzędne cele, jakie uczelnia sobie stawia w procesie edukacji studentów. Modelowy absolwent EWST:

  1. Jest człowiekiem dojrzałym w sferze duchowej/konfesyjnej, emocjonalnej i społecznej;
  2. Jest zainteresowany szeroko rozumianą działalnością prospołeczną;
  3. Rozumie kontekst i charakter chrześcijaństwa w Polsce, jak również inne tradycje światopoglądowe współczesnego świata i potrafi z nimi nawiązać konstruktywny dialog;
  4. Pragnie służyć na rzecz rozwoju ekumenizmu w Polsce;
  5. Posiada dobre podstawy teoretyczne oraz doświadczenia praktyczne do podjęcia pracy zarówno jako duchowny lub osoba świecka. Jego kompetencje dotyczą głównie takich dziedzin jak biblistyka, teologia ogólna i duszpasterstwo;
  6. Jest dobrze przygotowany do kontynuowania studiów teologicznych na poziomie magisterium.
Biuro karier

Przeczytaj

EWST – szkoła dialogu

EWST to międzywyznaniowa szkoła wyższa, ale także ośrodek dialogu religijnego i międzykulturowego. Jak taki dialog wygląda w praktyce, na przykład podczas zajęć, na które zapisują się ludzie z różniących się mocno między sobą denominacji. Czy aby zostać studentem EWST trzeba być protestantem? Co wyróżnia EWST na tle innych uczelni wyznaniowych? – na te pytania odpowiada […]

Absolwenci EWST – kompetentni, wszechstronni, kreatywni

Co robią po studiach absolwenci EWST? Czy nauka pomogła im w rozwoju zawodowym, społecznym i osobistym? – na pytania o losy absolwentów odpowiada rektor EWST, prof. Wojciech Szczerba.

Christus Victor

Biblia zawiera szeroki, bogaty wachlarz słów, obrazów i metafor, aby przedstawić i wyjaśnić nam dzieło Chrystusa. Tymczasem, teologia zachodnia często skupia się głównie nad jednym tylko modelem, który podkreśla zastępczą śmierć Chrystusa na krzyżu. Owszem, to jest istotne, nieodzowne przesłanie biblijnej relacji o Chrystusie. Problem powstaje, gdy zredukujemy nasze zrozumienie tego, co Chrystus uczynił dla nas do jednego tylko pojęcia czy aspektu jego życia i służby.

czytaj więcej >>