EWST szczyci się wysoko wyspecjalizowaną, międzynarodową i pochodzącą z różnych środowisk eklezjalnych i akademickich kadrą naukową.

Wykładowcy EWST jako świeccy i duchowni reprezentują takie denominacje jak: Kościół Anglikański, Kościół Chrześcijan Baptystów, Kościół Ewangelicko-Augsburski, Kościół Ewangeliczno-Reformowany, Kościół Rzymskokatolicki, Wspólnota The Rock, Kościół Zielonoświątkowy.

Nauczyciele akademiccy EWST wykładają również na innych uczelniach: Uniwersytecie Wrocławskim, Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie,Uniwersytecie Warszawskim, Wyższej Szkole Teologiczno-Społecznej w Warszawie.

Są zaangażowani w liczne organizacje społeczne: Misja na Wschód, Slot Art Festiwal, Biblijne Stowarzyszenie Misyjne, Polska Sekcja Towarzystwa im. Dietricha Bonhoeffera, Towarzystwo Biblijne. Biorą czynny udział w licznych projektach badawczych; są członkami instytucji naukowych takich jak choćby Polska Akademia Nauk. Ich publikacje naukowe dotyczą większości obszarów myśli teologicznej i mają międzynarodowy zasięg.

 

Przeczytaj

EWST – szkoła dialogu

EWST to międzywyznaniowa szkoła wyższa, ale także ośrodek dialogu religijnego i międzykulturowego. Jak taki dialog wygląda w praktyce, na przykład podczas zajęć, na które zapisują się ludzie z różniących się mocno między sobą denominacji. Czy aby zostać studentem EWST trzeba być protestantem? Co wyróżnia EWST na tle innych uczelni wyznaniowych? – na te pytania odpowiada […]

Absolwenci EWST – kompetentni, wszechstronni, kreatywni

Co robią po studiach absolwenci EWST? Czy nauka pomogła im w rozwoju zawodowym, społecznym i osobistym? – na pytania o losy absolwentów odpowiada rektor EWST, prof. Wojciech Szczerba.

Christus Victor

Biblia zawiera szeroki, bogaty wachlarz słów, obrazów i metafor, aby przedstawić i wyjaśnić nam dzieło Chrystusa. Tymczasem, teologia zachodnia często skupia się głównie nad jednym tylko modelem, który podkreśla zastępczą śmierć Chrystusa na krzyżu. Owszem, to jest istotne, nieodzowne przesłanie biblijnej relacji o Chrystusie. Problem powstaje, gdy zredukujemy nasze zrozumienie tego, co Chrystus uczynił dla nas do jednego tylko pojęcia czy aspektu jego życia i służby.

czytaj więcej >>